TARTALOMJEGYZÉK
Emlék Bayreuthból (előszó helyett)
AZ ERŐS MŰ KÖZELÉBEN
Egy kosár gyümölcstől a "Gyümölcskosár"-ig
A Fenomén és mű c. kötet olvasása közben
A holtpont igézete
Adalékok Caravaggio testfelfogásához és "naturalizmusának" képi szintaxisához
Előadás az eredetiségről
Mindentudás Egyeteme, 2006. február 15.
Az ékesszóló kép
Adalékok Rembrandt prédikátor-portréinak retorikájához
Fölkínálkozás és hozzáférhetetlenség
Rembrandt: Szent Jeromos itáliai tájban
A technika igazsága
Képhermeneutikai reflexiók egy bécsi Rembrandt-kiállításról
A kép eseménye
Kísérlet egy Rembrant-rézkarc performatív olvasatára
Kortársunk, Rembrandt
Fülep Lajos 1956-os előadásától egy mai kortárs kiállításig
Tolnay Károly, avagy a művészettörténeti utópia szelleme
AZ EMLÉK IDEJE
Befejezett jelen
Történetnélküliség és sorstalanság
Jegyzetek két holokausztkiállításról (Rényi Ágnessel)
A retorika terrorja
A Terror Háza mint esztétikai probléma
A légből kapott monumentum
A BANALITÁS KONTÚRJAI
A tér és a testek játéka
(Wesselényi-Garay Andor interjója)
"Ez a fáradság..."
A gravitáció mint létmetafora: egy motívum a kései Rilke költészetében
A banalitás kontúrjai
Nagy József: A virrasztók
A KÓDOK ÉS A TÁNC
A térhiány botránya
Árvay György-Bozsik Yvette: Eleven tér
A pávakör négyszögesítése
Bozsik Yvette. János vitéz
A Mandarin-paradigma
Bozsik Yvette-Mészáros Márta: A csodálatos mandarin
A rossz ízlés luxusa
Bozsik Yvette. Kabaré
A kódok és a tánc
Tavaszi áldozatok
AZ EROTIKA TÉRISZONYA
A távolság megfestése
El Kazovszkij kegyetlen testszínháza
Kísérlet a Dzsan-ponoptikumok performanszként való értelmezésére
Az erotika tériszonya
Mit tesz Isten (utószó helyett)